musorvaltozas

 2009.11.06. 13:23

2009. november 5. Blogírás közben szól: Cseh Tamás: Best of.

 

Ma Guy Fawkes éjszakája van, de voltaképpen a tanárnõ sem tudta pontosan elmagyarázni, mi is ez. A lényeget abban foglalta össze, hogy városszerte tûzijátékokat tekinthetnek a polgárok. (Mint a mûrepülõket a Csinibabában..)

 

A délelõtti órán Emily, a General English tanárnõ átadott egy üzenetet Andytõl a vezetõ tanártól, miszerint jövõ héttõl délelõtt is lesz IELTS óra, ha szeretnék átmenni oda, keressem meg. Így is történt és bár nem Andyvel egyeztettem, a lényeg az, hogy az eddigi heti 2 délutáni IELTS nyelvvizsga-elõkészítõ helyett heti 5 lesz, minden reggel. Délutáni programot én választhattam, csupa nyalánkság közül: Grammar and writing; Speaking and listening; vocabulary. Mivel leginkább az elsõre van / lesz szükségem, ezután heti két nyelvtanóra lesz. Fúj…. Sose szerettem, de nem is azért tanulom. Kell és kész.

 

Nagyon elfáradok estére. Nem gondoltam, hogy ennyire igénybeveszi a szürkeállományomat a folyamatos idegen nyelvi közeg. Sebaj, lesz ez jobb. J

Ma kimaradt a kultúrprogram, pedig felsorakoztam a recepciónál, hogy tessenek engem szépen elvezetni a Royal Alert Hallba, de senki nem jött, hogy elvezessen. Kívülrõl már láttam, be még nem mentem, de ez csak idõ kérdése. Mindenesetre elkezdtem könyvtárat keresni. Hát…. A recepción arra a kérdésemre, hogy hol van a legközelebbi könyvtár, a British Libraryt jelölte meg hosszas bizonytalankodás után a leányzó (utóbb ellenõriztem, egyáltalán nem ez van a legközelebb.). A British Library a King’s Crossnál található, nehány metró- vagy buszmegállónyira. Elsétáltam oda és megint tátva maradt a szám. Igazán szép épületkomplexum, szoborral, piazzával, kávézóval. Tágas terek, jól megvilágított pultok, segítõkész emberek, jól érthetõ prospektusok. Egyelõre ennyit láttam belõle, egyrészt nem ez a könyvtár esik legközelebb az iskolához, másrészt a prospektust átfutva úgy tûnik, ez a könyvtár inkább a tudományos kutatáshoz nyújt segítséget, mintsem hosszas böngészéshez a kölcsönözhetõ könyvek polcain. Az iskolába visszabuszoztam és a neten kutattam fel, melyik könyvtár esik közel: meglepõ módon a Marylebone Library. J (A suli a Baker Street Marylebone Streethez közelebbi végétõl van pár perc sétányira.)

 

Majd elfelejtettem, tegnap, a Covent Garden környékén kószáltunk Stephanie-val, ezenközben a sok látnivaló (pl. a város legrégibb kocsmája, a Lamb & Flag Pub) mellett ügyesen beleszaladtunk néhány tucat Arsenal – szurkolóba + adott mennyiségû rendõrbe. Egy élmény volt. Pláne a metróban. J Szép dolog a sport….

 

Péntek este: koncert a Royal Academy of Musicban, vezényel Sir Georg Solti!!!!!!!!!!!

 

Ja és van Westminsternek (ez a kerület) zenei könyvtára is, bizonyáááám……

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://londoneye.blog.hu/api/trackback/id/tr891504689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Póniló 2009.11.06. 14:32:23

Bonfire night :-) LOL, en is megtapasztaltam, jo moka :-)
Kerlek szepen, a sztori a kovetkezo: Guy Fawkes, egyszer regen, egy novemberi esten ugy gondolta, hogy felrobbantja (vagy felgyujtja, mar nem emlekszem) a Parlamentet (az angolt...). de nem jott ossze neki. Ezert van a bonfire night, aminek valoban az a lenyege, hogy az emberek tuzijatekokat gyujtogatnak mindenfele :-)
süti beállítások módosítása