pissed off

 2009.12.05. 15:32

Ez nem lesz egy piszi post.... (gyk: politikailag korrekt). A cim magyarul kb annyit tesz, hogy (kurvara) be vagyok ragva. Aminthogy ez igy is van.

Az oka reszint, hogy az angolok impotensek, keptelenek a hatekony szervezesre es szamonkeresre (meghogy gyarmatbirodalom...), masreszt a foldlakok meg a pontossagra.

Az egesz azzal kezdodott, hogy reggel 8.30ra kellett megjelennem a Westminster Universityn (Oxford Circus, a varos legforgalmasabb pontja), hogy nekifeszuljek az IELTS nevu gyonyorusegnek. Szombat van. Metro haldoklasilag alig, de meg igy is ott voltam 8.09-re, reggeli es kave utan. Meg ott voltak meg vagy hetvenen es csak alltunk, csak alltunk.... es az emberek csak jottek es jottek.... 8.30-ra oda jutottunk, hogy 4 micike / mancika / jozsika uldogelt az asztalok mogott, ahol a regisztracio tortent a vizsgara. Elkezdtek, de hogy miert nem 8kor, rejtely. Mert olyan tetu lassuak voltak, hogy azt hittem, ott ejszakazunk mindannyian.

Az egy baleset, hogy sorbaallsz, atadod az utleveled, ugy megneznek, hogy utoljara ilyet a 80-as evekben lattam, amikor Ausztriaba mentunk valami osztalykirandulassal, es ugy ereztuk a szuros tekintetek alatt, mintha legalabbis evtizedes galyarabsaggal volna buntetendo mar a hataratlepes szandeka is.... ekkor jott az aranyos resz: matricat kapsz. Nem emlekbe, hanem sorszammal, amit a ruhadra (!) kell felragasztanod (!!!). Ezen fenn sem akadtam, pedig tehettem volna, elvegre nem mindenki ruhaja veszi ezt a banasmodot jo neven. Az enyim kemenyen van tartva, tesz ra nagy ivben. De a koncepcio kisse kicsapta a biztositekot. Ugy ereztem magam, mintha marhavasaron lennek.. mi jon eztan, zsilettpengevel rojak fel a homlokomra a bankban a sorszamomat?? Nem is nevem van (ami ha van is, "csak aruvedjegy"), hanem sorszamom? Mint a raboknak. Vagy a korhazi betegeknek. Ketteske, ne rezegjen, mert megvonom az esti fel altatojat!

Es akkor meg nem tudtam, hogy ez mind csak izelito abbol, ami jon.

"Ruhatar". Ami a valosagban NEM ruhatar, mert ugyan tarolnak benne ruhakat, de azokat es SEMMI EGYEBET nem veszi at senki megorzesre, hanem a magad kockazatara letamasztod, mert be nem viheted. Semmidet az utleveleden, egy uveg asvanyvizen es a ceruzadon kivul. SEMMIDET. Ertsd: mobiltelefon, penztarca, bankkartya, egyeb..... Meg is motoznak, mielott bemennel!

Jotanacs: ha IELTS-re megy, vigyel magaddal meg egy embert (hu fegyverhordozo), aki orizgeti a holmidat es var, amig jo 3-4 ora mulva elokerulsz.

En juszt is bevittem a bankkartyamat! Hehh.... ezt kapjatok ki / be! Egyszeru figyelemeltereleses modszerrel: az elottem levo kiccsavot megmotoztak, zsebeit, stb. Betettem a bankkartyat a zsebkendos tasiba, egyik kezemben az uveg viz es a zsepicsomag, masikban a tollam. Elozo kiscsavo motozasa utan ramnez a nalam fejjel kisebb indiai biztonzsak, en meg ramosolyogtam, h "No pocket!" (nincs zsebem). Ettol annyira meglepodott, hogy meg se nezte, mi van a kezemben....

Osszegyultunk, ket teremre osztottak minket, voltunk vagy ketszazan.... egy tornateremben allitottak fel asztalkakat, mindegyiken a delikvens fenykeppel es sorszammal ellatott sajat papirkaja diszelgett. Hosszas kinlodas utan 10kor (!!!) kezdodott el vegre a vizsga irasbeli resze.

Kegyetlen volt.

Nekem, aki az egyik legjobb voltam a suliban.

Voltam mar parszor nyelvvizsgazni otthon, azt hittem, h a Rigo utca kemeny banda, meg ilyesmi. Szo sincs rola. Ezek itt, na ezek tudjak, hogy kell szorni a nepet.

Hallott szoveg ertese:4 szoveget hallasz egyesevel, mindet csak egyszer. Mind utan ki kell toltened a vonatkozo kerdoivet. Ha megvagy, a valaszaidat at kell vezetned egy kulon ivre. A temak valtakoztak a lakodalomszervezestol a jegesmedvepopulacio valtozasaig...

Irott szoveg ertese: 3, egyenkent masfel (A4-es) oldalas szoveg van + kerdesek mindhez, egyenkent 20 perc van ra es egyik se Micimacko. Es noha nincs kulon ido a valaszok atvezetesere, ezeket is at kell irni a kulon ivre. Mert azt kerem amitogep dolgozza fel...  Az egyik egy orult franciarol szolt, aki kozepkori modszerekkel epittet fel egy kastelyt, hogy munkat adjon, turizmust lenditsen, ilyesmi, a masodik a roller coaster mukodesi elverol es torteneterol szolt, a harmadik pedig sportpszichologusok velemenyet hasonlitotta ossze arrol, hogy a meno sportolok pszichologiai modszerei mennyiben alkalmazhatok es hogyan a mindennapi eletben. Hat nem izgalmas? (az lett volna amugy, ez az uccso kulonosen)

Irott szoveg alkotasa. Na itt jott a MEGLEPETEEES.....!! Szenne gyakoroltam magam a hogyan elemezzunk statisztikai kimutatasokat, diagramokat, fuggvenyeket temakorben, benyaltam a teljes szoanyagot hozza, de ilyet, mint ami itt volt, egyet sem csinaltam meg egy tanarammal sem. Folyamatabrat kellett elemezni (osszegezd, mutasd be, vesd ossze, stb) arrol, hogyan lenyegul at a cserjen uldogelo kakaobab csokoladeva.... Majdnem elsirtam magam.... 20 perc, minimum 150 szo...

A masik tema (40 perc, minimum 250 szo) mar joval testkozelibb volt, hala erte edesapamnak. A kerdes: egyes oktatasi szakertok szerint a cserediak - programok elonyei tulsulyban vannak a hatranyaikhoz kepest. Mennyiben ertesz egyet ezzel es miert, ervelj, hozz peldakat. Epp, hogy kesz lettem. Mondjuk a hatranyokon tornom kellett a fejem, en sajnos nem nagyon emlekeztem ilyenekre... :))))

Mindez szoros egymasutanban tortenik, SZUNET NINCS. Ha szolit a termeszet, egy felugyelo kisereteben mehetsz ki pisilni. Erosen militans jellegunek ereztem a dolgot, de a szukseg nagy ur es a feladat- es idomennyiseg merlegelese utan en is kikertem az eu - szunetet. Na meg egy meglepi vart.... be ugyan a fulkebe nem jott velem a holgyemeny (khm..), de ahogy kileptem onnan, ott allt meg elottem, a mosdo es koztem. Eskuszom vartam, mikor kattan a bilincs... De kegyesen megengedte, hogy kezet mossak, majd szuros tekintettel a hatamban visszakisert.

Veget ert a moka, ha nem is mara, rohanas a folyosora, ahol hangyabokanyi betukkel kilistaztak a ketszaz embernek (neeem volt tolongas a paravanok elott, aaa dehooogy...), mikor es hol szobelizik. Beneztem: 16.40-kor megyek! Utolsokent. Tiszteltetem valamennyiojuk osszes rendu, rangu es nemu felmenojet ezuton.

Kirongyoltam az epuletbol, erre mi var kinn (az egyebkent is idegesito tomegen kivul)? Egy bohom nagy emeletesbusz, amibol Alvin es a mokusok uvolt, rajzfilmfigurak visitanak versenyt a tolongo gyerekhaddal... ez meg hianyzott.

Gyk: nem utalom a gyerekeket. TUDOM, hogy igy mukodnek, es ezzel semmi bajom. De ettol meg nem teszek ugy, mintha eletem alma es minden gyonyorusegek legszebbike volna a gyerekvisitas hallgatasa.

Metroval elmenekultem a Baker Streetre, megebedeltem es beultem a konyvtarba.

Ma is kimeno van a dilihazbol. A mellettem uldogelo bacsi pofog, mint egy mozdony, de reggel egy masik ramzummogott peldaul... Miert engem talal meg az osszes bolond?

Ma mar nem valoszinu, hogy jelentkezem. ha tulesem ezen a csodan, hazamegyek kiheverni.

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://londoneye.blog.hu/api/trackback/id/tr171575998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Póniló 2009.12.06. 12:55:39

Fu, de gaz, remeljuk nem hiaba volt az a sok szivas.
Enyhitendo a duhodet, ime egy kis adalek ki hazankbol: Ha valaki arra vetemedne, hogy a kozigagatasban vallalna munkat, akkor iden december 1-tol ezt mar csak ugy teheti, ha letesz egy kozigazgatasi versenyvizsgat. Ami all egy tesztbol es egy fogalmazasbol (iarsbeli, szamitogepen, az essze is!!!), meg egy szobelibol. Osszesen 20 rugoert mar le is tehetd, ha sikerul lenyulnod egy idopontot. Ami nem egyszeru, pl Bp-en havonta 2-2 irasbeli es szobeéli idopont van. egy vizsga 20 ember max. Zsir. Es ezt MINDENKINEK le kell tenni, enelkul nem vehetnek fel. A titkarno Miciketol a szakvizsgazoot jogaszik! OK, van kozep el feslofok, de akkor is. Az, hogy mik a temak, inkabb nem reszletezem. Katasztrofa. Nem is megyek a kozigbe ugy dontottem :-)

Póniló 2009.12.06. 12:56:42

ma nem volt a baratom a keyboard, bocsesz

jog-ász 2009.12.07. 20:10:38

ptkáilag nem akarod nekik a letét kontinentális szabályait leforditani?vagy tul birodalmi a személet?:))))
picasaweb.google.com/farkaskoala
süti beállítások módosítása